دسته‌بندی نشده

استایل لایت آکادمیا چیست؟

استایل لایت آکادمیا

لایت آکادمیا دقیقاً چیست؟

آکادمیا با همه زیرژانرهای آن یک زیبایی‌شناسی است که از دانشگاه تأثیر می‌پذیرد و سبک زندگی و طرز تفکر آن‌ها را نشان می‌دهد. لایت آکادمیا که در مقابله با دارک آکادمیا ایجاد شده است، سعی دارد به زیبایی‌ها و شادی موجود در آموختن و فضای آکادمیک بپردازد.

این مد به‌طور عمده شامل تمایل به یادگیری و دانش با روحیه‌ای رمانتیک درباره تحصیلات است.

 

استایل لایت آکادمیا چيست؟

انواع پیشنهاد استایل لایت آکادمیا

انواع پیشنهاد استایل لایت آکادمیا

 

استایل لایت آکادمیا از لباس ها و ادبیات عاشقانه کلاسیک الهام می‌گیرد و حساسیت، شادمانی، انگیزه، دوست‌داشتن، عشق و پایان‌های خوش را درلباس‌های رسمی، مدرسه‌ای و کاری، منتقل می‌کند.

استایل لایت آکادمیا شامل رنگ‌های ملایم و خاکستری مانند بژ، کرم، قهوه‌ای روشن، عاج، سفید و رنگ‌های خاکستری روشن است. از عناصر اصلی این استایل، بافت های طبیعی و نخی پارچه لباس و طرح‌های شطرنجی آن است.

استایل لایت اکادمیا شامل عناصر متنوعی از جمله کت و شلوار، مروارید و بروچ، جلیقه‌های پشمی و کشمیر، پیراهن‌های دکمه‌دار، کت پشمی و پالتوی دافل، کیف سوارکاری و دوشیزه، بارت و دامن شطرنجی و سایر عناصر پرپی است.

 

برای داشتن استایل لایت آکادمیا چه بپوشیم؟

 

ست استایل لایت آکادمیا

ست استایل لایت آکادمیا

 

ابتدا باید بدانید که برای داشتن استایل لایت آکادمیا مجبور نیستید کاملاً از این مد پیروی کنید، می‌توانید تنها بخش‌هایی از آن را در استایل خود به کار ببرید، ولی در کل از لباس‌ها و یا حتی شلوار‌های چهارخانه غافل نشوید، کفش‌های کلاسیک را نیز در برنامه خود بگنجانید و برای داشتن استایلی کامل به خواندن دو تیتر بعدی بپردازید!

استایل تابستانی لایت آکادمیا

 

استایل تابستانی لایت آکادمیا

استایل تابستانی لایت آکادمیا

 

استایل تابستانی لایت اکادمیا با انتخاب گسترده ای از تاپ هایی با الیاف طبیعی همراه است. شامل مدل‌های تابستانی مانند تاپ‌های آستردار و پایین‌های دکمه‌ای است که هر دو سایز بزرگ و آستین‌های گشاد دارند و همچنین تاپ های توری اغلب با شورت های گشاد به رنگ بژ ست می شوند.

پیراهن های یقه دار – با دکمه و بدون دکمه – با دامن های کوتاه چهارخانه و دامن های تنیس چین دار ست می شوند.

 

دامن کوتاه در استایل لایت آکادمیا

دامن کوتاه در استایل لایت آکادمیا

استایل های تابستانی شامل شلوارک های گشاد در رنگ های خاکی و بژ، اغلب با کمر بلند است. دامن های تنیس با پلیسه و همچنین شورت و دامن‌های چین دار کتانی مورد علاقه هستند.

 

استایل زمستانی لایت آکادمیا

 

استایل زمستانی لایت آکادمیا

استایل زمستانی لایت آکادمیا

استایل زمستانی لایت اکادمیا شامل جلیقه های قلاب بافی، ژاکت‌های سبک وزن ترمه و پشمی به خصوص یقه اسکی و ژاکت‌های گشاد‌تر با بافت کابلی است. این‌ مدل‌ها با پشم‌های سنگین‌تر در طرح‌های چهارخانه به عنوان لباس زیرین جلیقه‌های پشمی، کت‌های نخودی و ترنچ کت‌ها ست می‌شوند.

 

بافت در استایل زمستانی لایت آکادمیا

بافت در استایل زمستانی لایت آکادمیا

 

برای آب‌ و‌ هوای سردتر بوکل و کرک در طیف گسترده‌ای از سایه‌های بژ و قهوه‌ای ضروری است. رایج‌ترین الگوهای مورد استفاده تارتان و گلن‌چک هستند که با رنگ‌های ثابت به عنوان تاپ پوشیده می‌شوند.

 

کفش ها در استایل لایت اکادمیا

 

انواع کفش برای ست کردن استایل لایت آکادمیا

انواع کفش برای ست کردن استایل لایت آکادمیا

 

برای داشتن یک استایل لایت اکادمیا واقعا لازم نیست سخت تلاش کنید زیرا کفش های کلاسیک و یا دو رنگ بخش بزرگی از کار را قبلاً انجام داده اند. حتما شما هم با من موافقید که کفش ها یکی از مهمترین بخش ها برای داشتن یک استایل عالی هستند.

نکته ای که درباره استایل لایت اکادمیا نمی دانستید!

نکات استایل لایت آکادمیا

نکات استایل لایت آکادمیا

استایل‌های آکادمیک کمتر بر روی لباس‌ها و کت و شلوارها تمرکز دارند و بیشتر دارای لباس‌های دو تکه هستند – مانند ترکیب دامن و تاپ یا شورت و پیراهن. دلیل این ترجیح هم شباهت آن‌ها به یونیفرم‌های مدرسه است که زیبایی‌شناسی آکادمیک و دانشگاهی از آن الهام می‌گیرد.

یونیفرم‌های مدرسه اغلب ظاهری دو تکه هستند و اگر جلیقه به این ترکیب اضافه شود، سه تکه خواهند بود. با این حال، سبک‌های خاصی از لباس‌ها برای همراهی با مد و فشن در استایل لایت اکادمیا پذیرفته شده است از جمله لباس‌های کتانی، لباس‌های چهارخانه با خطوط ساده، پیراهن دکمه‌دار و کتانی در طرح‌های قدیمی و غیره.

 

پالت رنگی استایل لایت اکادمیا

 

پالت رنگی استایل لایت آکادمیا

پالت رنگی استایل لایت آکادمیا

 

رنگ‌ها در زیبایی‌شناسی لایت آکادمیا بسیار مهم هستند – در نهایت، نام “لایت” نمایانگر ترجیح به رنگ‌های روشن و ملایم است. در تضاد با دارک آکادمیا که انرژی‌ها و مضامین عمیق‌تر و تصاویر تیره‌تری را انتقال می‌دهد، لایت اکادمیا یک روشنایی ملایم و در جهت رومانتیک کردن آموزش است که از طریق پالت رنگی مشخص خود بیان می‌شود.

بطور کلی،”Light academia”  کاملاً درباره رنگ‌های خنثی و تون‌های خاکستری روشن است. در سمت دیگر از طیف، “Dark  academia” بیشتر از تون‌های تیره مانند سیاه و خاکستری و سایه‌های تیره‌تر خاکستری، به ویژه از نوع قهوه‌ای، استفاده می‌کند.

به طور کلی پالت رنگی لایت اکادمیا شامل رنگ‌های زیر است:

  • سفید
  • عاجی، شامپاینی و غیره
  • بژ، ماسه ای و شنی
  • خاکستری روشن و استیل
  • خاکی ها و سبز های مایل به خاکستری
  • صورتی کثیف (Dusty Pink) و غیراشباع
  • قهوه ای مارون و شکلاتی

 

پارچه ها در استایل لایت آکادمیا

 

انواع پارچه ای که در استایل لایت آکادمیا به کار می رود

انواع پارچه ای که در استایل لایت آکادمیا به کار می رود

استایل لایت اکادمیا دارای طیف گسترده ای از پارچه ها و الگوها در پالت رنگی مشخص است. برخی از پارچه ها جذابیت کمتری دارند (مانند کتان یا مدرس) در حالی که برخی دیگر از پارچه های مانند ابریشم یا ترمه لوکس محسوب می شوند.

استایل لایت آکادمیا دست شما را برای انتخاب و ترکیب این پارچه‌ها باز می‌گذارد. می‌توانید پارچه‌های توری و یا جواهردوزی شده را با فلانل و پشمی یا پارچه‌های کتانی و چرم ترکیب کنید!

 

اکسسوری مخصوص استایل لایت آکادمیا

 

اکسسوری های استایل لایت آکادمیا

اکسسوری های استایل لایت آکادمیا

 

با استفاده از اکسسوری یا جواهرات مناسب در رنگ های ملایم و روشن، حال و هوای استایل لایت اکادمیا را به ظاهر خود بدهید. مرواریدها قرن‌ها نماد زیبایی بوده اند. آن‌ها را به خودتان هدیه دهید!

انواع اکسسوری استایل لایت آکادمیا

حتماً شما هم فکر می‌کنید استایل لایت آکادمیا به عنوان یک استایل ملایم و کلاسیک، تمایلی به جلوه‌گری ندارد! ولی سخت در اشتباهید. این استایل علاقه زیادی به استفاده از جواهرات دارد و دوست دارد نمایشگر نوعی از ثروت در دنیای اکادمیک باشد.

علاوه‌بر‌این از آنجا که این استایل آکادمیک است، استفاده از کیف هایی بزرگ با ظاهری که نشان دهد خیلی سنگین و پر از کتاب‌های درسی هستند، یکی از شاخصه های آن است.

انواع گیره های مو را نیز فراموش نکنید زیرا قرار است سرتان شلوغ به نظر برسد، ولی در‌عین‌حال موها را زیاد سفت نبندید و اجازه دهید رها باشند، در اینجا استفاده از پاپیون‌های ربانی به کمکتان می‌آید موفق باشید!

  • کلاه برت (Beret)
  • جواهرات مروارید
  • جوراب بالای ران
  • هدبندها
  • ساعت های جیبی
  • سنجاق سر و گیره
  • سنجاق سینه
  • عینک هایی با فرم قدیمی
  • تل مو و ربان های مخملی یا ابریشم
  • کیف‌هایی که به نظر کهنه می رسند
  • کمربند چرمی

 

سخن پایانی

در مد و استایل لایت اکادمیا قرار است یادگیری لذت‌بخش باشد، به ویژه زمانی که با لباس و اکسسوری‌های مناسب این استایل، احساسی لطیف و ملایم را تجربه می‌کنید و به مکان‌هایی با تم آکادمیک مانند موزه‌، کافه، یک مهمانی و حتی دانشگاه قدم می‌گذارید.

استایل لایت اکادمیا بدون شک جذابیت زیادی به ارمغان می‌آورد. آیا شما هم از طرفداران لایت آکادمیا و مد روز هستید؟ امیدوارم از اینکه استایل جدید خود را پیدا کرده‌اید لذت برید!

فروشگاه کتونی فشن

 

 

 

 

author-avatar

درباره زری اسدی

سلام! من زری اسدی هستم، دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر. علاقه‌مندی‌های اصلی من شامل نوشتن و ترجمه در زمینه مد و فشن، و به خصوص هنر است. با توجه به تحصیلاتم در رشته پژوهش هنر، تلاش می‌کنم تا در این حوزه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشم. من همیشه به دنبال یادگیری و بهبود خودم هستم و سعی می‌کنم بهترین نتایج را ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *