دسته‌بندی نشده

استایل وینتیج و 5 ترفند برای بهبود استایل

استایل وینتیج برای زنان و مردان

استایل وینتیج و 5 نکته و ترفند برای داشتن یک استایل وینتیج شیک

امروزه بسیاری از افراد به لباس پوشیدن به استایل وینتیج روی می‌آورند، اما کیف، کفش و یا یک پیراهن وینتیج، چیزی نیست که همیشه در کمد شما وجود داشته باشد، مگر اینکه لباس‌های مادربزرگ خود را به عنوان یادگاری نگهداشته باشید!

شما باید چند ترفند کاربردی را برای استایل کردن لباس‌هایی که در کمدتان دارید یاد بگیرید. بله، می‌توانید از مدهای روز هم پیروی کنید ولی یادتان باشد که استایل وینتیج همیشه مد است به خصوص در سالهای اخیر! زیرا تعداد بیشتری از افراد به این سبک علاقهمند شده و از آن به عنوان بخشی از استایل شخصی خود استفاده میکنند.

قبل از اینکه شروع کنید و از سرتاپا وینتیج بپوشید، باید نکاتی برای نحوه ست کردن در استایل وینتیج بیاموزید. به ترفند‌های طراحان مد و فشن نگاه کنید تا ببینید از چه چیز‌هایی خوشتان می‌آید و یا چه چیز‌هایی کمک می‌کند تا استایل وینتیج شما یک ترکیب جذاب، زیبا و به‌یاد‌ماندنی داشته باشد.

اگر شما هم دوست دارید بدانید این بار که برای خرید لباس می روید چه لباسهایی را برای استایل وینتیج بخرید؛ با من در ادامه متن همراه باشید.

 

1. لباس‌هایی را انتخاب کنید که هنوز ترند هستند!

یکی از زیبایی‌های مد این است که دائماً در حال تحول و حتی تکامل است. استایل وینتیج اکنون در فروشگاه‌های برند که لباس‌های مدرن و مد روز ارائه میدهند نیز پیدا می‌شود، این مسئله باعث شده استایل وینتیج به عنوان یکی از سبک های فشن که همیشه مد است پذیرفته شود.

بنابراین اگر تازه میخواهید استایل خود را به استایل وینتیج تغییر دهید، هنگام خرید، لباس، کیف و یا کفش وینتیجی را انتخاب کنید که شباهت هایی با سبکهای فشن مدرن دارد.
به عنوان مثال:

• بلوز یا پیراهن های آستین پفی ؛
• تاپ های شفاف ؛
• لباس گل‌دار ؛دامن‌های بلند ؛
• شلوار ، شلوارک یا شلوار کمردار
• پیراهن های وینتیج

 

پیدا کردن و پوشیدن لباس های مدرن که از گذشته الهام می گیرند، یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای جلوگیری از پوشیدن لباس‌هایی است که چنگی به دل نمی‌زنند.

بسیاری از لباس های طراحان وینتیج امروز هنوز روی مد هستند. هنگامی که مطمئن نیستید چه می‌خواهید بخرید، قبل از پرداخت هزینه های اضافی و خریدن لباس و کیف‌هایی که لازم ندارید، ابتدا زمانی را به گشت و گذار در پینترست و یا بازار‌گردی و دیدن ویترین فروشگاه‌های برند مختلف که استایل وینتیج را ارائه می‌دهند بگذرانید.

 

2. یک مود‌بورد بسازید!

قبل از رفتن به خرید، با مود بوردها هیجان خود را بالا ببرید! جستجو در سایت‌هایی مانند پینترست، ایده های بسیاری به شما میدهد. داشتن یک مود‌بورد می‌تواند در خرید به شما کمک کند و زمانیکه برای خرید وارد یک مغازه شوید، دقیقاً می‌دانید که به دنبال چه میگردید.

هنگامی که شروع به جمع‌آوری عکس‌ها ‌کنید، ترتیب عکس‌ها به شما ایده‌ای کلی از استایل وینتیج دلخواه شما می‌دهد که احتمالاً آن را دوست خواهید داشت. علاوه‌بر‌این، می‌توانید خود را از دست اشتباهات رایج یک تازه‌کار که هنوز نمیداند چه چیزی را نباید با چه چیزی بپوشد، نجات دهید!

 

3. ترکیب استایل وینتیج با سایر سبکها

در هنگام خرید، فروشگاه‌های دست دوم را نادیده نگیرید. در این فروشگاهها مانند اپ کمدا در ایران، قطعات لباس سبک وینتیج را با قیمت‌های خیلی ارزان ممکن است پیدا کنید. هنگام بازگشت به خانه، می‌توانید لباسهای وینتیج را با وسایل یا لباسهای جدید و مدرن ترکیب کرده و تغییر دهید.

در واقع همه چیز درباره ی تعادل است! به عنوان مثال، شما یک تاپ وینتیج دارید. آن را با کفش، بوت و یا یک شلوار جدید و مدرن ترکیب کنید. و سپس استایل شما هم آن حس خاص و نوستالژی که استایل وینتیج میدهد را دارد و هم اینکه کاملاً مطابق با مد روز است.

 

4. لباس‌های بدون طرح همراهی عالی برای لباس‌ وینتیج طرحدار

یکی از چالش‌های یک ظاهر استایل شده با لباس‌های وینتیج این است که ممکن است لباس شما چاپ و طرحهای زیادی در اینجا و آنجا داشته باشد، گل‌، نوارها و تصاویر پر تکرار حیوانات برخی از رایج‌ترین طرحهای موجود در پارچه های یک لباس وینتیج است.
برای اینکه ظاهر خود را کمی ساده تر نگه دارید، چیزی مدرنتر و مطابق با مد روز در اطراف چاپ های لباس وینتیج خود بپوشید.

به عنوان مثال، شما یک تاپ با طرحی پلنگی دارید که می خواهید امروز آن را بپوشید، مطمئن شوید که سایر لباسهای شما ساده و بدون هیچ گونه طرح باشند. در غیر این صورت، به نظرمیرسد که شما از یک فیلم قدیمی بیرون آمده و یا در زمان سفر کردهاید!

 

5. به سبك خود شخصيت بدهید!

 

چه بخواهید به سبک وینتیچ لباس بپوشید چه نه، یک نکته ثابت در استایل کردن؛ این است که همیشه هالهای از شخصيت خودتان را در استایل دلخواهتان قرار دهید. این کار سبب می شود تا بتوانید با ظاهر و استایل خود راحت باشید.
آیا از لباس های طرحدار خوشتان میآید یا از وسایل کلاسیک؟

لازم نیست کاملاً وینتیج لباس بپوشید، میتوانید قطعاتی از سایر سبکهای دلخواه خود را نیز در استایل خود بگنجانید. در واقع برای داشتن یک استایل وینتیج لازم نیست تغییراتی بزرگ در سبک لباس پوشیدن خود ایجاد کنید.

6. انتخاب کفش مناسب برای استایل وینتیج

انتخاب کفش مناسب برای این استایل بسیار مهم است و اصولا خیلی از افراد کفش هایی را انتخاب میکنند که در دهه های گذشته استفاده میشده است که یکی از انتخاب های بسیار مناسب کفش آل استار هست.

گزینه های دیگری که در این سبک قرار دارد و میتوان از آن استفاده کرد کفش ونس و ایرفورس هست که میتواند این استایل شما را کامل کند.

استایل وینتیج با کفش آل استار

استایل وینتیج با کفش آل استار

نکات پایانی در مورد استایل وینتیج

به عنوان نکات پایانی در مورد استایل وینتیج، میبینید که مرز باریکی بین داشتن ظاهری مدرن و شیک با استایل وینتیج و یا داشتن ظاهری با لباسهای بی ربط و قدیمی، وجود دارد.

با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد، به تدریج می‌توانید هنرِ داشتن ظاهری عالی و مد روز با استایل وینتیج را فرا گیرید. این درباره استفاده هوشمندانه از مد وینتیج و ترکیب آن‌ با مد روز است تا یک استایل وینتیج و شیک داشته باشید.

author-avatar

درباره زری اسدی

سلام! من زری اسدی هستم، دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش هنر. علاقه‌مندی‌های اصلی من شامل نوشتن و ترجمه در زمینه مد و فشن، و به خصوص هنر است. با توجه به تحصیلاتم در رشته پژوهش هنر، تلاش می‌کنم تا در این حوزه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشم. من همیشه به دنبال یادگیری و بهبود خودم هستم و سعی می‌کنم بهترین نتایج را ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *